Haaruitval - 17 juli 2012

Vandaag de laatste dag in Italië, we gaan morgen toch echt naar huis. Hetzij iedereen met grote tegenzin! De meiden hebben eindelijk aansluiting gevonden bij een leuke vriendengroep (met leuke jongens.....), het weer in Nederland is superslecht en ik heb de bibbers: de 2e kuur komt er aan. Ferry is de enige die naar huis wil...uh moet. Hij zit qua werk in een drukke periode en ook tijdens de vakantie hebben ze hem niet met rust gelaten.

Mijn haar is nu 4 dagen aan het uitvallen en hoeveel haar heeft een mens in godsnaam?!? Vooral tijdens het douchen verlies ik hele plukken tegelijk en nog steeds ben ik niet kaal. Ik word er helemaal kierewiet van. De eerste 2 nachten heb ik amper kunnen slapen. De hele nacht was ik aan het voelen of  mijn kapsel al op mijn kussen lag. In de ochtend moet ik eerst het bed ontharen, de hele dag ben ik haren aan het opvegen (was ik even verlost van het vele geveeg ten gevolge van ons eeuwige verharende husky, Snow...) en ik inspecteer elke hap die ik in mijn mond doe. Mijn kapsel gaat er ook steeds slechter uit zien en ik heb medelijden met vrouwen die altijd met zo weinig haar door het leven moeten.

Mijn haar is nu zo dun dat ik vandaag voor het eerst mijn kankermustje ga opzetten. Ik ben nog redelijk toonbaar zonder, maar ik ben bang dat mijn hoofd gaat verbranden. Want vandaag, de laatste dag, ga ik lekker de hele dag aan het Gardameer liggen inclusief mijn e-reader. De laatste dag zon! De meiden gaan naar het zwembad en Ferry werkt wat en gaat boodschappen doen voor de terugreis.

En zo lig ik dan in mijn eentje op mijn stretcher te genieten van het zonnetje. Om mij heen zie ik veel vrouwen met weelderige haardossen nonchalant opgestoken, lekker bruin en gehuld in Ibizastijl bikini's. Natuurlijk zijn er ook veel  vrouwen type moeke en zelfs met hoog bejaardgehalte...maar daar let ik niet op.

Ik zie mijzelf op die stretcher liggen: een paar kilo te zwaar (tja na de operatie nul aan sport gedaan maar wel emo-chocolade-vreterijen gehad), een grote scheef trekkende bikinitop (mijn nepborst is dominant over mijn echte borst en neemt constant de meeste plaats in), een blauw oog (tja....ruzie gehad met de reling tijdens een boottochtje), geen make-up op (tranende ogen als bijwerking) en een kankerdoekje op mijn hoofd. Ik bedoel maar.....woest aantrekkelijk...ggggrrrrrrr!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten