1,2,1,2,1,2 - 12 mei 2013

1,2,1,2,1,2,1,2...... zijn de getallen die ik hijgend opdreun....1 staat voor mijn linkerpedaal en 2 voor mijn rechter. Ik probeer in een soort van trance te komen, zonder nadenken doortrappen. Geen pijn, geen kou en nattigheid voelen......

Vandaag is de 3e buitentraining van 2climb2raise en deze keer op serieus terrein: Schin op Geul te Limburg. 

De heenreis per auto is pittig qua reistijd, een kleine 2,5 uur enkele reis. Gelukkig rijdt Ferry heen en terug, want dit vergt nog teveel energie. Lotgenoot en reisgezel Marion heeft een flinke catering mee, waardoor de reis prettig is. We komen ter bestemming aan met een buik vol met heerlijkheden.

Maar dan begint het echte werk! De ochtendploeg komt net terug, verregend, vies en koud... Op sommige momenten was het maar 8 graden! Echt koud dus. 


Mijn mooie Moederdag helm
Ik doe nog maar een extra laag kleding aan en pak mijn versierde helm (cadeautje van mijn dochters, het is vandaag immers Moederdag!). Ook neem ik de officiële fietskleding van de Alpe d'Huzes in ontvangst....spannend want ik heb ondertussen begrepen dat het erg klein uitvalt en Ferry en ik hebben hier geen rekening mee gehouden. Ik ben bang dat wij straks als een soort ingepakte rolmops per tandem de Alpe d'Huzes onveilig gaan maken.....ik stel het passen nog maar even uit. Ik wil het nog niet weten!

 
De officiële Alpe d'Huzes fietskleding

Deze dag ga ik lekker in mijn eigen kloffie trainen. Een combinatie van mijn "oude" hardloopkleding en nieuw aangeschafte fietskleding. Alles compleet behalve de klik-schoenen. Deze fietsschoenen kunnen  vastgeklikt worden aan de pedalen waardoor het klimmen makkelijker wordt. Je hoeft niet alleen te duwen maar kan tegelijkertijd ook trekken, dit schijnt het een stuk makkelijker te maken. Ik zeg schijnt, want ik heb er geen ervaring mee....sterker nog; ik durf het niet. Men zegt namelijk dat je aan deze schoenen erg moet wennen omdat je voor het afstappen eerst moet uitklikken, hetgeen de meesten in het begin vergeten en dan een smakker maken.....tja.....gewetensvraag; of makkelijker klimmen en een kans op een valpartijtje of moeilijker klimmen en minder kans op een valpartijtje.....ik ben er nog niet uit.

Maar om een lang verhaal kort te maken, we hebben vandaag circa 40 kilometer gefietst en flink geklommen! Het was koud, nat, het waaide flink en de Limburgse bergen voelen als de echte Alpen....maar we hebben het gehaald!! Ik heb mijn longen mijn lijf uit gehijgd, ik heb vorige week nog een shot Herceptin ontvangen, dus dat helpt ook niet echt... Maar ik heb volgehouden en samen met Ferry hebben wij onder andere deze bergen getemd, woehaaaaaa!

 

 
 
Op de weg naar huis ben ik moe, heb ik last van allerlei pijntjes en voel ik een flinke verkoudheid opkomen..... Maar we hebben het toch maar even gedaan!!!! Nog ruim 3 weken en dan gaan we voor het eggie!. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten