11e Taxol chemokuur - 12 december 2012

De een-na-laatste Taxol heb ik mogen ontvangen en hoe....

Ging het prikken vorige week niet soepel, maar deze 11e keer ging nog minder.....Mijn hand is nog te blauw om het infuus op dezelfde plek te geven......alhoewel mij dit als amateurverpleegster wel een goede optie leek. Het gaatje was nog te zien....dus een meer duidelijke gebruiksaanwijzing kun je niet krijgen...

Maar zo zit het kennelijk niet in elkaar. Een andere ader wordt geprobeerd maar die weigert mee te werken, na wat wroeten, schuiven en duwen wordt geconcludeerd dat verdere marteling mij bespaard gaat blijven en dat men de elleboog gaat nemen. Kennelijk is niet alleen mijn psyche de chemo helemaal zat maar geldt dit ook voor mijn aders.

Terwijl ik aan het infuus zit spreek ik mijn onvrede uit over het missen van de soep.....onze afspraak is net na het uitdelen ingepland.....en dat terwijl die soep het hoogtepunt van de week is.....nou ja.....bijna dan. Hij smaakt altijd voortreffelijk.

Ferry maakt het goed door bij de personeelskantine een heerlijk broodje en een zelf gebakken koek te halen.....hoe zal het toch komen dat mijn gewicht stijgt???

De Taxol loopt voor de rest soepel in en naast mij tref ik een oudere dame met darmkanker......hé waar zijn de borstkankerdames gebleven.....die ook geen vriendjes met chemo is......we mopperen gezamenlijk lekker een eind weg...

Hierna valt deze kuur mij zwaar, ik ben doodmoe, slaap bijna klokje rond en heb de rusteloze benen van vorige week ingeruild voor zware pijnlijke kuiten. Tel daar spierpijn in het hele lijf bij op, een hoofd in de mist en een sniffende bloedende neus dan kun je je voorstellen dat ik niet kan wachten tot dit onderdeel echt voorbij is....nog heel even!

5 opmerkingen:

  1. Hoi Sabine,

    Je kent me niet, maar heb met veel respect en bewondering je blog zitten lezen.
    Op 5 april jl. is bij mij ook borstkanker geconstateerd. Ik had een tumor van 1,3cm. groot, graad 3 en hetzelfde behandelplan. Je loopt alleen 1 dag voor op mij. Ik wens je heel veel sterkte en succes met al je behandelingen die je nog moet ondergaan. Alleen Herceptin lijkt mee te vallen hoor ik van mijn vriendin zij loopt 4 maanden voor op alles, tja......hoe gek kan alles lopen. Hoe herkenbaar schrijf je.............zo ontzettend goed. Toi toi toi en blijf positief, maar tja dat zeg ik tegen iemand die al heeeel positief schrijft.....
    Ook voor je gezin, want ikzelf vind dat eigenlijk het ergste van alles.

    Groetjes,
    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laura,

      Bedankt voor je lief berichtje en ook heel veel sterkte!!

      Sabine

      Verwijderen
    2. Dank je wel Sabine, als het goed is hang jij weer aan de slang vandaag. Denk aan je en gelukkig de laatste (tóch)?? Hopelijk is het prikken meegevallen. Bij mij is bij de Taxol en Herceptin een P.A.C. geplaatst, ik ben er ontzettend blij mee, want er was na de 4 A.C. kuren niet meer te prikken vanwege aderontstekingen.....hoop dat het goed is gegaan vandaag. Lees het wel weer. Als je het vervelend vind dat ik op je blog reageer moet je het zeggen, maar ik kwam op jouw blog toen ik pink van pinkribbon wilde bekijken. Sterkte en suc6!!!

      Groetjes,

      Laura

      Verwijderen
    3. Jij bent na vandaag ook fijn klaar met de chemo!!! We hebben het maar toch gedaan he? Vallen en opstaan.

      Sabine

      Verwijderen
  2. Ja idd we moeten trots zijn op onszelf!! Dit hebben we maar mooi geflikt! Op naar de volgende stap. Vind het gewoon eng.....we hebben echt hetzelfde behandelplan, alleen heb ik allebei de borsten weg laten halen en heb ik gelijk bij het A.v.L. Amsterdam reconstructie gekregen. Had ook een blog van mijn "leuke uitstapjes naar het ziekenhuis", maar die update ik niet meer vanwege mensen die niet bellen of even de moeite nemen om iets te laten horen en tcch heel nieuwsgierig zijn over hoe en wat!


    Ik begin volgende week de 24e al gelijk met de Herceptin.
    Heel veel sterkte voor jou ook met de volgende stap. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik kijk op je blog en dan nog reageer ook hihi.(anders graag zeggen). STERKTE!

    Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen