Chemokamer - 24 december 2012

We zetten vandaag de chemokamer op stelten...want niet alleen Ferry is mee maar ook mijn 3 dochters! Ik vond het een goed idee nu het vakantie is, eens te laten zien waar ik al die weken heb uitgehangen.

En vandaag is het te overzien, het is een redelijk korte kuur, want er hoeft geen bloed geprikt te worden. Ik krijg alleen Herceptin wat in 90 minuten inloopt excl. spoelen en prikken.

Herceptin geeft ook minder bijwerkingen dan de eerdere kuren die ik heb gekregen. Gelukkig maar, want ik ben de kuur van vorige week nog niet te boven. Ik ben nog steeds verkouden en heb veel last van een kapotte neus (aan de binnenkant). Ik slaap slecht hierdoor en heb overdag steeds het gevoel of ik koorts heb, je weet wel zwabberbenen, hangerig, kortademig, warm/koud etc....


Als we de chemokamer in komen nemen de meiden plaats en de Ipads, mobiele telefoons en tijdschriften worden direct ter gebruik genomen, want het is nogal saai in deze kamer......tja dat klopt. Dan maar op naar de kantine om lekkere warme chocolademelk te halen...dat geeft even afleiding.

Die saaiheid is direct over als het infuus geprikt moet worden. Ondanks de naald mijn hand ingaat en niet in die van hun, zijn de meiden angstig en ik hoor alleen maar eeekkh en ieuuuwwww!! De jongste wil zelfs niet eens in de buurt zitten zo eng vindt ze het.....dus ik geloof niet dat er één van hen Florence Nightingale - achtige inspiraties heef en hiermee een glorieuze carrière tegemoet gaat ....


Maar vanaf het moment dat het infuus er in zit en loopt, is het weer vreselijk saai........zuchten ze. Ze worden wat overmoedig met de digitale spelletjes en maken naar mijn idee iets teveel lawaai. Een paar keer shhhhttt zeggen helpt, ze begrijpen dat er ook zieke mensen in de zaal liggen. Ze gedragen zich werkelijk voorbeeldig! Uh....... tot het moment dat de verpleegster op het idee komt om een wedstrijd in handschoen opblazen te gaan doen. Hilariteit alom....en dikke pret......eigenlijk heerlijk!!!!



Fijne Feestdagen iedereen!
Na het inlopen nog even 10 minuten spoelen, infuus eruit en op naar huis.....kerst vieren!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten