Terugblik - 30 december 2012

2012 is bijna ten einde......morgenavond is het zover....de pijlen gaan weer de lucht in na het eten van vele oliebollen en het drinken van een glaasje champagne.

2012 is een zwaar en ingrijpend jaar geweest, het jaar van het vaststellen van borstkanker, het jaar van een ingrijpende operatie (borstamputatie), 16 chemokuren, vele infusen en prikken (ca. 25 stuks), veel medicatie tegen de bijwerkingen met ook weer bijwerkingen.... haarverlies, etc...etc....

Het jaar waarin ik weer grenzen heb leren verleggen, het jaar waarin ik de goedheid en liefheid van heel veel mensen heb mogen zien (bedankt !) en ook teleurstellingen in enkelen.

Het jaar waarin ik van de een op andere dag moest stoppen met mijn werk, een jaar met thuis zitten op de bank, kortom een jaar van een heel klein leventje in plaats van de drukke combinatie van moederschap en het verlenen van rechtsbijstand.

Een ziek jaar, wat hopelijk zijn vruchten gaan afwerpen....hopelijk blijft de kanker voor eeuwig weg! Hopelijk heb ik het niet voor niets gedaan.

Ik wens dat niemand meer kanker krijgt....en in het bijzonder ikzelf, ik wens dat ik weer heel snel mijzelf terug krijg en ik wens..... dat ons andere huis eindelijk verkocht gaat worden (www.ijsseldijknoord.nl) .... want ja naast het "kankerleven" gaat het gewone leven ook door...

Helaas ben ik nog niet klachtenvrij, ik heb nu al 2 weken geen chemo meer gehad maar voel nog niet veel verbetering. Nog steeds geregeld moe, wisselende maag- en darmklachten, prikkende vingers en tenen, gezwollen oogleden (uh...eigenlijk ook een gezwollen lijf) en weinig concentratie. Van de Herceptin heb ik slechts een aantal dagen spier-en gewrichtsklachten gehad. Dat viel erg mee dus!

2013 is voor mij helaas nog niet kankerloos.....wat een uitdrukking.....ik bedoel hiermee te zeggen dat de behandeling nog doorgaat. Overmorgen moet ik starten met de Tamoxifen (antihormoonpillen), op 3 januari heb ik de eerste dag van Herstel en Balans (revalidatie) en op 14 januari krijg ik weer Herceptin.

Maar vandaag en morgen heb ik niets....en daar geniet ik van. Lekker rustig op de bank 2013 afwachten!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten