Haargroei - 17 februari 2013

Hier weer een HAAR update!!!

Sinds een week probeer ik zoveel mogelijk zonder mutsje te functioneren. Niet dat mijn haar nu zo snel groeit dat ik al echt een kapsel heb, nee helaas,  maar het is vol genoeg om zonder te gaan wennen....en die mutsjes ben ik meer dan zat.

Het is wel een hele overwinning om zonder de deur uit te gaan. Anderen zien nu niet zo snel meer dat ik een kankerpatiënt ben, maar het is nu des te meer vervelend dat je uiterlijk niet voldoet aan je ijdelheid. Net alsof je geen excuus meer hebt....

Het valt ook niet mee om te wennen aan een "bloot" hoofd, want ik ben behoorlijk gewend geraakt aan de comfortabele warmte van de mutsjes. Daarnaast word ik nu zelf vaker geconfronteerd met mijn schamele kapsel....in elk spiegelbeeld krijg ik een soort van schok.....ben ik dit!?!?


Maar deze fase is gewoon niet anders, ik moet er doorheen, accepteren en doorgaan....alhoewel ik soms pijnlijk heimwee naar mijn oude haar heb. De kleur is helaas hetzelfde als voorheen, bruin met voor veel grijs. Dus blonde lokken is weer niet gelukt!

In verband met de grijze haren ben ik alweer met de verfkwast bezig geweest, uh.....eigenlijk mijn dochter van 10. Zij wilt later kapster worden en mocht nu mijn korte haartjes verven....ze genoot met volle teugen!


Ik heb veel last van chemokrullen....ja last..... De krullen maken mijn kapsel truttig en een leuke hippe kuif die ik voor ogen had is niet mogelijk.....hij krult om. Kortom, het is behoorlijk behelpen. Ik investeer in gel, wax en andere zaken die ik nog nooit eerder gebruikt hebt....weer een ervaring rijker. Maar elk nadeel heb een voordeel: ik gebruik amper shampoo, ik heb geen borstel nodig en ben super snel klaar.

Mijn haar is zojuist gemeten net aan 3 cm en behoorlijk vol, mijn inhammen worden steeds kleiner. Mijn wenkbrauwen groeien ook stug door en zijn bijna weer op volle sterkte, dat is enorm fijn....een beetje gezichtsuitdrukking is terug. Mijn wimpers groeien ook flink door maar zijn nog niet wat ze waren, nog iets meer geduld dus...de dag dat er weer volop mascara op kan is in aantocht! Ik schat nog een week of 3.

Ik heb 5 maanden en 1 week geleden mijn laatste AC kuur gehad en exact 2 maanden geleden de wekelijkse Taxol. Nu krijg ik nog 3 wekelijks Herceptin en dagelijks Tamoxifen (hormoontabletten) en mijn haar is eind oktober gestart met groeien en ziet er nu zo uit:










Over deze foto is heel veel te vertellen en dat ga ik zeker nog doen. Houd deze blog in de gaten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten