Uitslag - 8 juni 2012

Vandaag zou het de grote dag van de waarheid zijn, ware het niet dat wij al via de andere chirurg gehoord hebben dat mijn lymfen schoon zijn. Dus het belangrijkste weet ik al en daardoor is deze dag minder spannend.

Toch voel ik mij wat trillerig als wij naar het ziekenhuis rijden. Gelukkig loopt de chirurg keurig op tijd en zijn we snel aan de beurt. Ze geeft gelijk aan dat ze nog niet kan vertellen welke behandelingen ik exact ga volgen want ik moet nog in het team besproken worden. Een team van verschillende soorten artsen en uit verschilende ziekenhuizen...klinkt zorgvuldig!

Wel kan ze meer vertellen over het soort: kleine tumor van 1.1 cm., hormoongevoelig, HER2, graad 2 met een uitloper naar de borstspier. De snijvlakken zijn schoon maar was wel dun richting de spier. Ze verwacht geen erfelijke kwestie.

Tja, dit is hoger oncologie wat mij betreft dus wat houdt het in? Ze legt het een en ander uit en de conclusie is dat het heel goed behandelbaar is, dat ze wel verwacht dat er nog een nabehandeling komt, zeker hormoontherapie voor 5 jaar en iets tegen de HER2 en dat ik veel geluk heb gehad. Normaliter wordt zo een kleine tumor niet zo snel opgemerkt en in mijn geval had hij anders al in mijn spier kunnen woekeren.

Ik heb een grote engel op mijn schouder...

1 opmerking:

  1. Hey hoi Sabine,
    Zo... ik heb even je hele verhaal gelezen, maar wat een toestanden zeg: huisarts, ziekenhuis, huisarts, enz...
    En wat goed van jou: je doortastendheid en doorzettingsvermogen! Over assertief gesproken...
    Zo zie je maar: volg je gevoel, dat zit altijd goed!
    Nu nog even sterkte voor het komende nachtje. Niet te veel op die beren op de weg letten!
    Ik ga voor je duimen! X Marion

    BeantwoordenVerwijderen