Infuus prikken - 21 november 2012

8 kuren Taxol zitten er in, nog 4 te gaan....

De chemosessie gaat net zoals de vorige keren, alhoewel het prikken deze keer wel moeilijkheden oplevert. Twee verschillende verpleegsters moeten zich over mijn handen ontfermen. Maar uiteindelijk zit het infuus er weer in en dan gaan we weer......

Tussendoor meld ik aan de arts dat ik prikkelende vingers heb en dat geeft klaarblijkelijk een alarmbel....Prikkelende vingers kan namelijk een voorbode van Neuropathie zijn, een beruchte bijwerking van Taxol....oftewel zenuwschade....dus de arts vuurt wat vragen op mij af: wat prikkelt er exact, hoe lang, continue, ook voeten, heb ik nog gevoel in de vingertoppen....? Om vervolgens tot de conclusie te komen dat het tot nu toe nog acceptabel is. Mocht het erger worden dan gaat men de Taxolkuur verdunnen......wat wel weer betekent dat ik in totaal minder van deze zooi binnen zal krijgen....tja....niet erg geruststellend lijkt mij, maar om nou de rest van mijn leven met vervelende vingers en tenen door het leven te gaan....is ook weer iets wat je niet wilt. Fingers crossed dat het mijn vingers goed komt....

Ook vindt de arts dat ik teveel last van kortademigheid heb, wat kan duiden op een afnemende pompfunctie van mijn hart. Dus de ejectiefractie meting, wat in december gepland stond, wordt naar voren getrokken en gaat aanstaande maandag al plaats vinden. Geen enkel risico wordt genomen.....

En na deze vaste chemomaandag hobbel ik gewoon weer de week door, weer een kilo....ggggrrr....erbij, maag- darmkanaal ondersteboven, dikke oogleden, prikkelende vingers en moe....moe....en nog eens moe......maar al met al nog te doen...

Psychisch valt het mij soms behoorlijk zwaar, ik ben het zoooo zat, er komt geen einde aan......maar een blik op de volgende foto's stemt mij weer blij....het is weer iets gegroeid!!!!!

Haargroei na chemo:
10 september 2012 laatste AC kuur gehad (2 maanden en 11 dagen geleden) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten