Op de helft - 6 november 2012

Ik ben op de helft van de Taxol kuur, jippie.....6 gehad, nog 6 te gaan!!!!

Ik ben tot nu toe redelijk te prikken geweest, na de vreselijke ervaring van de allereerste kuur waarbij ik bond en blauw was van het vele misprikken.... Diegene die toen geprikt heeft heb ik daarna nooit meer gezien. Ik had gelijk visioenen dat diegene na deze "mishandeling" direct op staande voet is ontslagen......met de klokkaart tussen de tanden eruit gebonsjoerd.......

Maar nee hoor....na aankomst in de chemokamer zie ik de beruchte persoon de kamer in komen....eeeekh!!!!

Maar het is loos alarm, ik tref het nog beter...ik word geprikt door een leerling. Niet zo'n prille leerling meer, maar toch.......Maar dat gaat goed, het infuus gaat er vlot in, maar dan: normaliter tappen ze 2 buisjes bloed via het infuus, scheelt weer extra prikken, maar dat lukt nu niet. Er komt geen druppel uit, zit het infuus dan misschien toch niet goed.?

De leerlinge haalt er een "senior" bij en die haalt allerlei trucjes uit en het infuus zit dus wel goed. Oké dan toch maar extra prikken voor het bloed. Ze pakt de andere arm, maar daar voelt de ader nogal hard aan, die is beschadigd door de eerdere chemo... Ze probeert het daar toch, AU, de naald gaat er moeizaam in....maar ook daar lukt het aftappen niet, er komt geen druppel uit.......nu maar weer mijn ander arm op een andere plek.... en pppffffff die doet het wel, er vloeit eindelijk bloed...

Naderhand blijkt het infuus toch niet optimaal te zitten, want ook de chemo kan niet vlot inlopen, weer wat gesjor aan de naald en we kunnen beginnen.......zucht....

Tussendoor eindelijk weer eens contact met mijn oncologe in plaats van een vervanger en dat doet deugd. Ze is van de regeltjes, maar zo prettig in de omgang. Ze is zorgvuldig en legt veel uit. Zo kom ik te weten dat ik een griepprik moet halen aan het einde van een week (zodat mijn bloed weer enigszins op sterkte is), ik niets kan doen tegen de opvliegers omdat ik absoluut geen hormonen mag gebruiken en dat zij de krappe marge snijvlak (zie hiervoor mijn blog van 22 oktober jl.) ook niet vergeten is. Ze gaat het na het einde van de kuur nog eens met een andere patholoog bespreken. Wordt vervolgd dus.

En zo hobbelen wij weer na een zit van 6 uurtjes tevreden naar huis....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten