Intake Herstel en Balans - 26 november 2012



Het gaat vandaag echt gebeuren! Na maanden van stil zitten en uitbuiken hijs ik mij vandaag in mijn joggingbroek inclusief gympen om iets te gaan bewegen.

Die joggingbroek is geen opvallend verschijnsel de laatste tijd, het is zowat het enige wat ik nog draag omdat de rest te strak zit....maar die gympen....dat is nieuw.

Ik ga vandaag op voor de intake en conditietest van het revalidatieprogramma Herstel en Balans wat in januari gaat starten.

Eerst praat ik met psycholoog om tot de conclusie te komen dat ik het psychisch wel aardig op een rijtje heb maar wel een duwtje nodig heb om het gewone leven weer te gaan oppakken. Ook is het afwachten hoe het zal gaan als alle aandacht en begeleiding vanuit het ziekenhuis weg gaat vallen. En hoe het zal gaan als je weer gaat deelnemen aan het leven van alle dag en je omgeving je niet meer ziek acht omdat je haar terug groeit...... Hoe ga je je grenzen bepalen.....voor mij een zinnige les zeg maar...

Vervolgens krijg ik de conditietest onder begeleiding van de fysiotherapeut. Ik moet lopen op een band, fietsen op een hometrainer, buik- en rugspieroefeningen doen en een stukje krachttraining....pppfff... het gaat best redelijk maar als ik klaar ben dan zwabberen mijn benen alle kanten op.

Maar de fysiotherapeut concludeert dat mijn conditie nog goed te noemen is. Ze ziet dat ik een goede basisconditie heb die naar verwachting wel weer makkelijk opgebouwd zou moeten worden. Jippie!!! En als dat nou ook voor mijn gewicht gaat gelden....

Als afsluiter wil ik even een citaat aanhalen die ik zelf grappig en heel herkenbaar vind:

Wanneer ben je hersteld?

- voor het UWV en ARBO ben je binnen het jaar volledig hersteld
- voor verzekeraars eigenlijk nooit meer
- voor de buitenwereld als je weer haar hebt
- voor jezelf zodra je weer een beetje met beide voeten op aarde terug bent en de draad weer min of meer kunt oppakken
- voor je oncoloog pas pakweg na een jaar of 10
-voor filmsterren en BN'ers geldt een aparte clausule, die zijn beter zodra ze dat zelf in de media roepen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten