Chemokrullen - 5 januari 2013

Ja hoor......het worden chemokrullen.....kijk maar:


Haargroei na chemo, 16 weken na AC en 3 weken na Taxol

Na deze spectaculaire haargroei, is het redelijk rustig qua kankerperikelen. Gelukkig maar, want ik moet nog helemaal bijkomen van de feestdagen en de 2 weken vakantie van de kinderen.



Alien Sabine
We hebben met kerst met mijn gehele schoonfamilie Glow in The Dark 3D midgetgolf gespeeld en beëindigd met een lekkere pannenkoek en oudejaarsavond fijn thuis met kids, aanhang, buren inclusief heel veel vuurwerk. Symbolisch hebben we alle rottigheid van 2012 de lucht in geschoten.....voorbij de sterren en daar voorbij en nog veel verder! Nieuwjaarsdag hebben we met de meiden wensballonnen opgelaten. Iedereen heeft zijn wensen op zijn ballon mogen kalken..

De meiden wensten naast de halve Apple store nog een paar centimeter extra groei in de lengte...hahahaha...en wij gezondheid, liefde, geluk, verkoop boerderij en ik in het bijzonder... eeuwig kankervrij, 7 kilo minder...en een mooie bos haar!







Op 1 januari ben ik gestart met de hormoonpillen, de Tamoxifen. Ik was er erg huiverig voor.Na 7 maanden van lichamelijk kwakkelen zit ik niet te wachten op nog meer bijwerkingen.

Net zoals bij de chemokuren kan de uitwerking per persoon enorm verschillen, de een hobbelt er redelijk klachtenvrij doorheen en de ander is er doodziek van.....en ik hoor helaas meestal bij deze laatste groep.

Elke medicatie slaat bij mij in als een bom......maar....... nu moet ik zeggen dat ik nog niet heel veel ergs merk van de Tamoxifen. Wel elke dag hoofdpijn maar er heerst ook griep dus misschien heb ik hier een vleugje van meegepikt en ook wel wat stramme ledematen maar dat is alleen bij het "opstarten". Dus ik durf het nog niet heel luid te zeggen...maar: tot nu toe valt het mij 100% mee..... ssshhhtttt...

En als afsluiter van dit verhaal kan ik nog melden dat ik kennis gemaakt heb met mijn medecursisten van Herstel en Balans. Acht dames waarvan zeven met borstkanker, jippie..... we zijn weer in de meerderheid!!! Op zo'n moment is weer goed te zien dat dit de meest voorkomende kankersoort is.

Allemaal hebben we een eigen verhaal en een eigen ervaring, maar wel een gezamenlijk doel: we willen weer vol in het leven gaan staan en die rotte vermoeidheid graag kwijt raken! We gaan ervoor!

Volgende week gaan we echt van start en zoals ik het inschat zal het enorm gezellig worden. Wat is het fijn om met lotgenoten te praten die met een half woord begrijpen wat je zegt en begrijpen hoe je je voelt, niemand die overdrijft en niemand die bagatelliseert. En de mond- en kaakspieren zullen zeker goed getraind worden.....kletsen...kletsen en nog meer kletsen....

Volgende week wordt het weer een drukke week, alhoewel de kinderen wel weer naar school moeten en er op die manier meer rust in huis komt. Maandag ga ik naar de Arboarts,dinsdag voor controle naar de chirurg, donderdag Herstel en Balans en tussendoor met de kinderen naar de fysiotherapeut, bijles, hockey, orthodontist etc..... druk, druk, druk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten