Wie ben ik? - 21 januari 2013

Lelijk: afgrijselijk, afschuwelijk, afstotelijk, afzichtelijk, gruwelijk, mismaakt, misvormd, onesthetisch, onfraai, onknap, onooglijk, wanstaltig, weerzinwekkend, mottig...
Wanstaltig: afzichtelijk, gedrochtelijk, lelijk, mismaakt, misvormd, monsterachtig, monsterlijk, monstrueus...
Plomp: grof, log, lomp, lummelachtig, onbehouwen, onbeleefd, ongracieus, onhebbelijk, ruw, vormloos...
Dik: bol, corpulent, fors, gevuld, gezet, gezwollen, lijvig, log, mollig, omvangrijk, opgezet, opgezwollen, paf, rond, stevig, vet, vlezig, vol, volumineus, welgedaan, zwaarlijvig, zwaar...

Voorgaande geeft ongeveer weer hoe ik mij nu voel, oké......een beetje aangedikt hier en daar...maar toch.

Tijdens de kuren was het minder erg om geen haar te hebben, kilo's aan te komen...dikke oogleden te hebben, plomp te zijn....... ik was immers bezig met overleven. Ik was erg druk met niet misselijk te zijn,  met het volhouden van de dag en te leven van kuur naar kuur.

Maar nu dat onderdeel langzaam aan het vervagen is, komt de ijdelheid weer om de hoek kijken. Ik wil heel graag weer mee gaan doen met het normale leven, maar ik voel mij niet normaal. Ik ben mijzelf niet meer, ik herken mijzelf niet, waar is Sabine? Ik zie in de spiegel een vreemde, een persoon die ik nooit en te nimmer heb willen zijn....

Wat mis ik nu mijn oude haar, als ik foto's van vroeger zie kan ik er met terugwerkende kracht van genieten.....toen eigenlijk nooit zo beseft.....tja je gaat pas iets waarderen als je het niet meer hebt....weer een cliché die zo waar is.

En wat is het vreselijk dat ik daarnaast ook nog eens wimpers en wenkbrauwen moet missen, je daarbij aan alle kanten opzwelt ten gevolge van vocht en vet ..... en bleef het maar daarbij....je mist ook nog een borst, je krijgt pukkels, huiduitslag, je nagels vallen af (bij mij slechts 2 stuks...). Kortom zeer appetijtelijk is het allemaal niet....het kankermonster zit nog steeds in mij....

Ja, ja.....mijn haar is wel volop aan het groeien, gelukkig wel, maar een echt kapsel is het nog niet te noemen. Wimpers en wenkbrauwen doen nog niets. Mijn wimpers zijn tijdens de kuren voor circa 2/3 uitgevallen en mijn wenkbrauwen tijdens de kuren ook zoiets en 2 weken na de kuren zelfs helemaal....ik smacht naar een beetje mascara, dit lijkt wel eeuwen geleden!

Mijn gewicht is nu stabiel te noemen, ik kom niet meer aan....maar heb nog steeds 8 kilo stabiel teveel aan mijn lijf hangen... ik ben zeer onflatteus opgezwollen....

Wat valt het tegen dat het proces van herstel langer duurt dan gewenst, maar wat is het fijn om te weten dat mijn haar, wimpers, wenkbrauwen en wellicht ook het gewicht ooit weer goed komt......vast.....misschien....toch?


februari 2012


januari 2013


Geen opmerkingen:

Een reactie posten