Goedgekeurd - 5 april 2013

Ik hijg mijzelf suf en moet continue mijn handdoek pakken om de straaltjes zweet van mijn hoofd te vegen, ik drink 2 flesjes water leeg.......naast mij zie ik rode natte hoofden, het hijgen hoor ik niet want de muziek staat hard, muziek met een flinke beat. Ik doe mee met een spinningles en dat is flink afzien.

Wikipedia:
Spinning is staand of zittend fietsen op een speciale stationaire fiets.Tijdens de workout wordt de weerstand van de fiets aangepast, afhankelijk van het tempo en de soort oefening. De oefeningen bestaan uit onder andere een (staande of zittende) vlakke weg, een (staande of zittende) heuvel en sprints (of combinaties daarvan). Omdat er veel verschillende ritmes in een spinningles ("ride") gebruikt worden en door de diverse zittende en staande technieken ontstaat een positief trainingseffect op hart, longen en beenspieren.

Omdat ik over 2 maanden de Alpe d'Huzes ga fietsen en omdat Herstel en Balans is afgelopen ben ik gestart met 3x per week trainen in een "gewone" sportschool. Minimaal 2x spinnen en wat fitness. Mijn gewicht doet net alsof hij al deze activiteiten niet merkt. Ik ben in een maand een kleine kilo afgevallen maar daar blijft het bij...dankjewel hormoontabletten!

Maar ik krijg wel meer spieren en meer uithoudingsvermogen. Dus al dat zwoegen wat ik nu doe, werpt toch zijn vruchten af. Kom maar op met die berg, ik krijg onderhand een topconditie!

Dan valt het ook echt tegen dat ik vandaag te horen heb gekregen dat ik een ruim ondergemiddelde conditie heb.......RUIM ONDERGEMIDDELD .......en 6% teveel vet.....daarentegen vindt de arts mij wel erg lenig........uh.... lekker boeiend want het gaat hier om de Alpe d'Huzes en niet om een plaatselijke turnwedstrijd.

Ik ben net verplicht medisch gekeurd om uit te sluiten dat wij massaal dood omvallen op de helling van de Alpe.....Ik heb als een soort space invader in ondergoed op een fiets gezeten. Lekker elegant in je BH, allemaal plakkers, knijpers en meters aan je lijf en als bonus een strak masker voor je mond en neus.......eeeekkkh......ik haat dit, krijg spontaan astma bij het idee alleen al. De dokter is niet alleen knap (!).......maar ook supervriendelijk en moedigt mij enorm aan, ik fiets mij suf maar hou het toch niet lang vol, dat masker zit mij dwars.....tja en dan scoor je dus ondergemiddeld...

De knappe-bouquetreeks-dokter ziet mijn beteuterde gezicht en zegt troostend dat deze prestatie inderdaad matig is ten opzichte van gezonde mensen, maar wel heel goed voor iemand die net een half jaar chemo heeft gehad en nu nog Herceptin. Ook zegt hij dat het uithoudingsvermogen te trainen is, maar dat dit na chemo maar heel langzaam vooruit gaat.....heel normaal dus.
Hij verwacht dan ook dat ik het heel zwaar zal krijgen daar op die berg, maar er is geen medische reden aanwezig om niet mee te doen. Ik ben goedgekeurd!!!

Hij wenst mij tot slot heel veel succes en sterkte toe. Ik weet niet of ik het mij inbeeld maar kijkt hij mij nou met medelijden aan? Zo van stumper.....ze denkt dat ze die berg op kan fietsen....

Dus ik vind nu dubbel dat mijn prestatie beloond mag worden, het is kennelijk niet zo maar wat! Dus voor iedereen die nog geen donatie heeft gedaan, wil ik vriendelijk doch dwingend, oeps, vragen dit alsnog te doen. Ik weet dat het crisis is, maar ik ben blij met elke euro......veel kleintjes maken ook een grote...zeg maar. En ik ga ondertussen door met spinnen en binnenkort mijn eerste buitenrit op de tandem!! Wordt vervolgd....

Donaties Alpe d'Huzes via IDEAL of factuur:
http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/acties/sabinevancraeynest/sabine-vancraeynest/

En aan al die mensen die al gestort hebben, enorm bedankt voor jullie gulle giften en bedankt voor het vertrouwen! Het is hartverwarmend!!

En hadden jullie ons nog in de krant zien staan? Zo nee, gebruik de link hier onder:

 


3 opmerkingen:

  1. Hahaha... jouw ervaring bij 'onze' sportarts, ik zat daar zo hetzelfde in, lees maar: http://marionsverhaal.blogspot.nl/2012/09/43-de-vrouw-van-6-miljoen.html
    Enne... ga je niet te hard; je traint nu al meer keer per week dan ik! Wow!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo herkenbaar in je BH bij RJ!!!! Maar waarom mocht jij stoppen bij 150 watt? Ik heb tot 200 gefietst en toen kon ik echt niet meer....

      Verwijderen
    2. Gewoon, omdat jij waarschijnlijk veel beter bent... :-)
      En ik denk omdat ik toen net met de chemo bezig was; in het kader van dat onderzoek hoefde ik denk ik niet zo ver door te gaan (kon ik ook niet meer, hoor...)

      Verwijderen