Grenzen - 7 oktober 2012

Ja en dan doe ik dus teveel.....

De 1e Taxol en Herceptin kuur is mij redelijk goed afgegaan. Tot nu toe totaal niet te vergelijken met de eerdere AC kuren. Maar voordat ik het weet draai ik weer bijna volledig in het gezin mee en dat valt tegen.....want vermoeid dat ben ik wel. Niet dat energieloze zoals bij de vorige kuur, maar wel moe met hoofdletters.

En 2 a 3 dagen na de kuur komt daar spierpijn en gewrichtspijn bij. Eerst over mijn hele lichaam, net alsof ik weer voor het eerst ben gaan body pumpen....maar tegen het weekend heb ik echt botpijn! En dat valt tegen als ik een tijdje moet staan of lopen. De pijn concentreert zich rond mijn heupen, bekken, buik en lage rug.

Het doet mij zowaar weer denken aan zwangerschapsklachten....dat deed het eerdere smaakverlies, misselijkheid en opvliegers ook! Alleen ervaar je dat dan heel anders.... nu is het gewoon niet leuk......maar eerlijk is eerlijk.....Taxol/Herceptin is beter te verdragen dan de AC!!! Ik kan weer een beetje meedraaien in mijn leven, niet bedlegerig en niet depressief zeg maar.

Alleen moet ik wel duidelijk mijn grens gaan leren. De afgelopen week was te intensief, ik ben te moe en ik heb teveel pijn en aangezien ik nog 11 weken moet, is dit niet handig.....

Het een en ander komt natuurlijk ook door de operatie van mijn jongste meisje. Een volle dag ziekenhuis, haar weer helpen met douchen en aankleden, haar weer overal met de auto naar toe brengen.....tja....dit gaat nog 6 weken duren en daarna waarschijnlijk abonnementje fysiotherapie....

En toch schijnt actief zijn en zelfs sporten goed voor kankerpatiënten te zijn. De arbo-arts heeft dit kennelijk ook gelezen en oppert mij om te starten met sporten onder begeleiding. We moeten vooral zien te voorkomen dat ik na de therapieën vermoeid blijf, werkgever niet blij en ik natuurlijk ook niet!!!!
Op zich klinkt haar idee nuttig en leuk, maar na de afgelopen week heb ik de indruk dat het draaien van mijn gezin momenteel genoeg topsport voor mij is......

Morgen, 8 oktober, ga ik op voor de 2e kuur Taxol......ik ben weer benieuwd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten