Bijwerkingen - 28 oktober 2012

Blèèèh, blurb, gaap en AU is een goede samenvatting van de week na Taxol en Herceptin.....

Maandag is mijn vaste kuurdag en vanaf woensdag/donderdag start de maag-darmproblematiek ......misselijk, weeïg, buikpijn en smaakverlies is dan wat de klok slaat....dit is eigenlijk elke week zo, dus dat zal wel van de Taxol komen.
Maar elke keer als de Herceptin meegegeven wordt (om de 3 weken) komen daar tot nu toe ook pijnklachten bij......pijnlijke heupen, bekken, spierpijn, kramp in billen en benen....en niet zo'n klein beetje ook...Wil geen aansteller zijn, maar het doet echt pijn! En dan te bedenken dat ik deze kuur nog 15x moet gaan krijgen....dat geeft de burger moed, zeg maar...

Zoals het ziekenhuis aangeraden heeft, slik ik nu veel paracetamol en dat geeft wel wat verlichting, alleen daar word ik weer misselijk van........dus nu ook maar aan de maagbeschermers....de apotheek doet goede zaken met mij!

Nu ik toch aan het klagen ben; ik ben door de kuren chemisch in de overgang gekomen, maar dat valt ook niet mee zeg! Mijn thermostaat is behoorlijk ontregeld..........ik hobbel van koud naar warm.....uh zeg maar naar heel warm binnen een paar seconden, de beruchte opvliegers.

Ik slaap er zelfs beroerd van, de halve nacht ben ik aan het vechten met het dekbed....zo lig ik er lekker diep onder inclusief een mutsje voor mijn kale bolletje en dan start er ineens een soort van innerlijke warmtemotor met draaien en voordat ik het weet, breekt het zweet mij uit...ik word er zelfs een beetje beroerd van....dus in no time moet dat dekbed van mij af en ook dat mutsje!!!! Hè hè dat ligt een stuk beter.....ik val zelfs weer in slaap om daarna rillerig wakker te worden. Wat heb ik het koud zeg! Waar is het dekbed en waar is mijn mutsje??? Bbbbrrrrrrr.......en Ferry naast mij is de halve nacht bezig met het ontwijken van mijn deel van het dekbed!! Je kan er bijna ruzie om krijgen....

Ondanks deze kuur mij nog steeds beter afgaat dan de vorige, ben ik wel onveranderd van mening dat chemo en ik geen vrienden zijn, het is enorm pittig..... maar gelukkig is er soms wel een beetje energie over voor een leuk gezinsuitje:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten